måndag 28 november 2011

Till slut så.

Nu mor skriver jag om DET. Det som tog sådan tid. Det gjorde det. Om det var värt att vänta på vet jag väl inte. Det var inte mycket. Alls. Men det blev vitt. Äntligen.


Lagom till första advent. Ligger det kvar till andra advent? Skulle inte tro det.

Här har det bakats pepparkakor i helgen. Inga grisar. Inga gummor. Inga gubbar heller. Nej då.


Här bakades det lastbilar, Pippi-skor och älgar. Är lite förvånad att det inte blev någon hammare. Men det klart. Julen är inte över än. Det hinner nog bakas både verktyg och hjärtan.


Och några fler älgar. Tänk att just älgpepparkakor gör sig så bra doppade i kall mjölk. Faktiskt bra mycket bättre än alla dessa hjärtan och stjärnor. Så det så!
Är du nyfiken på fjolårets pepparkakor? Titta här.

1 kommentar:

  1. Åh, pepparkaksbak kan vara mysigt. Många år sedan jag ägnade mig åt det nu. För mycket stök för för lite uppskattning. Gör nästan inget alls nu för att julen ska infinna sig. Det härliga är att den kommer och går varenda år i alla fall, utan min hjälp :-)
    Men jag gillar att se hur alla ni andra bloggare därute plockar fram julen med pyssel och bak. heja heja...

    SvaraRadera