tisdag 28 december 2010

Tävling!

Hur man gör? Det är ju busenkelt. Skriv och motivera varför just du ska vinna. Vad man vinner? Det återstår att se. Sist var det ett par raggsockar. Stickade av mig. Den här gången blir det inga raggisar. Det vet jag. Det blir en överraskning. Något man kan bli glad över. Vi tävlar bara för att de riktiga bloggarna, de som kan det här med bloggeri, har tävlingar. Jag tycker man ska få tävla även på korpnivå. Så det så.
Du som tävlar behöver inte sätta ut din riktiga namn. Det funkar lika bra med ett påhittat.

Så, nu kör vi. Ni har några dagar på er. Till årets slut för att vara exakt. I början av nästa år meddelar jag vem som vunnit och med vilken motivering.

Må bäste man/kvinna vinna!!

28 kommentarer:

  1. Tja.....motivering. Är inte så bra på såna. Vet bara att jag är jag och att det skulle kännas fint med en vinst till. Raggisarna var ju superduper.

    SvaraRadera
  2. Jag vill vinna för att jag vill ha tur. Och en överraskning. Och för att jag har länkat? Kanske?

    http://evamar.blogg.se/2010/december/overraskning-31-dec.html

    SvaraRadera
  3. Jag skulle vilja vinna för att jag tycker att jag är värd det.. Har kämpat ensam med sonen, hemmet, skolan, ekonomin, och framför allt - mig själv.

    God fortsättning, kram!

    SvaraRadera
  4. Min motivering är att jag blir hemskt väldigt glad över att vinna!
    Och min motivering för att delta är att det här var den bästa och roligaste bloggtävlingen jag sett!!! Helt i min smak. Kanske för att jag också är "tant" och är på korpnivå (vilket underbart uttryck i bloggsammanhang!!)

    Misstänker starkt att jag kommer fortsätta läsa i den här bloggen -störtskön ju! :D

    SvaraRadera
  5. Jag är absolut med för att jag älskar överraskningar och är värd en
    kramar om

    SvaraRadera
  6. Bästa tävlingen i år! Jag är absolut med :D

    SvaraRadera
  7. Såklart jag är med och tävlar! Vinsten var mindre noga med, huvudsaken ATT jag vinner. Anledning?!? Jo, jag har varit med i otaliga bloggtävligar hos "de där som kan det här med bloggeri" men aldrig vunnit så mycket som ett halvt par hemstickade raggisar!

    Den här gången håller jag tummarna på riktigt!!

    SvaraRadera
  8. Jag är med och älskar överraskningar därför ska jag få vinna ett hemligt paket.

    SvaraRadera
  9. Jag är gärna med!
    Jag vill vinna för att jag älskar att vinna, sport, spel eller tävlingar. You name it!

    Har länkat.
    http://care69.blogspot.com/2010/12/31-dec-vinn-en-overraskning.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  10. Jag skulle vilja vinna för att jag älskar överraskningar och för att jag precis hittat till en ny blogg, din.
    Första gången jag kikar in på din sida och tycker du har lite skoj fobi. Min syster är tokig i älgar och samlar på älg saker.
    Hoppas du någon gång övervinner din fobi.

    Hoppas på lite tur nu i tävlingen ;)

    emeli_falk@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  12. Älgar är intressanta djur. Själv har jag en 1000lapp gjord av älgbajs.(den är inramad) Lite annorlunda är inte fel :) Kul att du har en tävling, jag hoppas jag har tur. Ha det gottit och Gott Nytt År! //Emma mail: iceblueeyes_85@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Inte sä lätt att motivera när man inte vet vad det är. Hoppas dock på att det kunde vara något fint att pryda i vårt hus som vi nyligen köpt. Flyttar in första mars.

    SvaraRadera
  14. Hej! Det var en annorlunda tävling, kul med överraskningar! Varför just jag ska vinna vet jag inte men det är så kul med tävlingar och ännu roligare när man inte vet vad man tävlar om. Gott Nytt År liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  15. Spännande med en överraskning, jag hoppas på tur i din utlottning.

    Har tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2010/december/overraskning-3112.html

    info@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  16. Är gärna med! Som ett stort fan av överraskningar så skulle du göra mig till den gladaste människan på denna jorden om jag vann så nu håller jag tummar och tår och önskar ett gott nytt år!

    kashayasblogg@yahoo.com

    SvaraRadera
  17. Jag är med och tävlar.
    Skulle vara kul att börja det nya året med tur och en rolig överraskning. Gott Nytt År!
    tessan.scilla@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Jag vill vinna för att jag älskar överraskningar!

    fr0stskadad@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Jag är med och skulle vilja vinna något för att jag känner mig lite smått nerstämd och har gjort det ett tag nu men överraskningar och sånt brukar göra mig på bättre humör :)

    Mail: Hannele_R@live.se

    har länkat: http://mammah.webblogg.se/2010/december/tavlar-14.html#comment

    SvaraRadera
  20. vill absolut vara med och tävla och jag hoppas på turen då jag älskar att tävla i alla de möjliga tävlingar och har jag turen och vinna så blir jag som ett barn. Överlycklig och alldeles sprallig i kroppen :)

    Länkar
    http://familjengranberg.blogg.se/2010/december/vinn-en-overaskning.html

    Håller tummarna
    Kram Linda
    karlssongranber@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Jag skulle vilja vinna för att min mamma fyller år den 14 januari. och om det är någonting som passar henne så kommer jag definitivt ge det till henne. Hon är värd en födelsedagspresent, trots att jag inte har pengar att köpa en present för!

    Kramar, Viktoria (pillooow@hotmail.com)

    SvaraRadera
  22. Jag vill gärna vara med och tävla! :) Tänk om man kunde sticka! Då skulle jag stickat en fin kofta till min son, men nu får jag istället hoppas på att få något fint stickat eller något annat spännande av dig istället =) Kram

    SvaraRadera
  23. Jag tävlar gärna om något man blir glad över. Bara namnet ÄlgEva får mig att le:) Kul namn, men trist att vara rädd. Eftersom många tyskar verkar gilla älgar så kan du väl anordna något du kan tjäna en hacka på;)
    Hälsningar Caroline // vitabergenserik@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Hej Älg-Eva!
    Jag vill vara med och tävla :D
    motivering: Efter en ensam jul i Dublin med magjsuka behöver jag något som gör mig lite glad.

    Älskar din blogg! den är grym!
    (Sen har jag din autograf här bredvid min skärm också)

    SvaraRadera
  25. Meeh!!
    jag vill vinna för att Eva är min idol, min mentor och mitt kloka öga =)
    har alltid varit och kommer alltid att vara-du vet att jag vill ha hälften av din klokhet, så jag hoppas du stoppat lite av det i paketet =)
    Du ska ju naturligtvis ut på nya äventyr och skaffa nya klokisar och fundureringar
    Kram B
    Love u Eva <3

    SvaraRadera
  26. Sahar i elfte timmen vill jag ocksa kasta mitt namn i hatten infor den stora dragningen. Jag skulle kunna ge dig en laaaaaaaaaaaaaang lista av ruggigt goda anledningar till varfor jag fortjanar att vinna denna korpbloggarnas motsvarighet till Bragdguldet, men om jag ska korta ner listan en aning far det bli:

    1) Sundsvalls Sjukhus, September 1990
    2) Juljaveln... =)
    3) Att jag om jag vinner vill att priset gar till Humlans Mamma!

    Kram och Gott Nytt Ar vannen min xxx

    SvaraRadera
  27. Jag är gärna med och tävlar!
    Om jag vann skulle jag bli super glad eftersom jag vart med i massa bloggars julkalender och andra tävlingar men jag har aldrig vunnit någonting och jag står inte ut med tanken att jag har lagt massa tid på det utan att få nått tillbaka. Så även om jag inte vet vad det finns i paketet skulle jag bli ändå glad- MYCKET glad över att jag har vunnit något, för en gångs skull!

    Om det blir så att jag inte är så förtjust i innehållet i paketet eller att jag inte kommer ha användning för det så har jag mina vänner och familj att dela med mig av. :)

    Gott nytt år förresten!

    SvaraRadera
  28. hmmm.. varför ska jag vinna? Kanske för att jag inte fick nån julklapp av maken och inte heller av barnen, men jag fick en av svärmor - en get.... Ett rosa paket med lite blått på kanske skulle kompensera ;-)

    SvaraRadera