fredag 5 februari 2010

Jaha, då ska jag prova på det här med bloggeri


Började jobba tidigare än jag normalt gör vilket resulterade i att jag gjorde helg redan kl. 11.30! Ibland behövs det inte mycket för att glädja mig.


Tänkte att jag skulle glädja mina mellandöttrar med att hämta dom efter skolan så de slapp 1,5 timme på buss, snälla jag! På vägen hem började bilen skaka helt hysteriskt så fort jag kom över 60 km/h. Valkarna runt midjan skakade och vibrerade okontrollerat, hur dom såg ut vill jag inte ens veta. Efter ca 5 minuters skakande gav jag upp, det var lika bra att stanna och försöka lösa problemet. Men vad får man bort hårt packad snö från fälgarna med? Efter en snabb inventering i huvudet kom jag fram till att det inte finns några verktyg i bilen, om inte en barnbrödkavel eller ett Iorgosedjur räknas som verktyg. Det blev till att krypa in i kombiutrymmet och rota runt bland matkassar och väskor. Hittade en gigantisk spik, har inte en aning om när och hur den hamnade där, som säkert skulle kunna fungera. Ut i snöstormen och ner på knä med spiken i högsta hugg! Efter en stunds grävande och rotande i de allt för små hålen i fälgarna, med förbipasserande långtradares snömoln virvlandes runt mig, gav jag upp. Kan bara konstatera att en bra tant reder sig själv, inte ett skak på resten av hemresan!


Nu ska jag och tre yrväder till barn fixa lite middag, maken han roar sig på annan ort ikväll.

9 kommentarer:

  1. Är detta ett försök till att bota din älgfobi måntro?
    Mina bilringar höll också på skakas loss (om det nu hade varit så väl) idag när jag for till stan, men vips så klonkade det till och en isknöl for som skjuten ur en kanon ur ena fälgen och med det så fick jag behålla valkarna denna gång också. Hm, vibrationsträning ska ju vara bra sägs det...

    SvaraRadera
  2. Kul med blogg, ska satsa jag också när min nya valp kommer i maj. Fär se om det blir labbe eller d/s blogg. Bra profil den passar dig. Gu vilka fiskehistorier det ska bli här :) Vi ses.

    SvaraRadera
  3. Kan bli så att det tassar in en liten d/s här till våren!!

    SvaraRadera
  4. Vad tusan är d/s? Är inte så intelligent jag.Förresten så är väl du den siste att prata om valkar.Om du har större fötter än mig så slår jag dig i valkstorlek.Men det gör inget. Jag gillar dig fast du har små valkar=).

    SvaraRadera
  5. En d/s är en dansk svensk gårdshund. Jodå, valkar finns men jag stoppar oftast ner dom i byxorna.När man sitter i bilen hoppar dom fram!

    SvaraRadera
  6. Vaken. Upp och hoppa. Jag håller på att packa lite smått. Rödingfiske idag :)

    SvaraRadera
  7. Tack för den spännande åkturen upp till Tärsjön idag. Frisk luft fick vi i allafall, tyvärr ingen röding. Den tar vi nästa gång :)

    SvaraRadera
  8. Nyfiken på ditt första inlägg. Nu vet jag! :)

    SvaraRadera