onsdag 7 april 2010

Ett hål i väggen!

I dag har vi öppnat dörrar, eller en dörr i alla fall! Tonårsdöttrarna och en kompis från en stad inte allt för nära oss har hjälpt mig att strukturera om på övervåningen. Tänk att så fort man ska göra en liten sak blir det en massa följdjobb. För att fixa i ordning ett rum måste man röjja ur en skrubb för att få plats med lite prylar från rummet man ska fixa. Och för att få plats med prylarna i skrubben måste man röjja ur en annan skrubb för att få plats med det man röjjer ur den första skrubben. Någonstans där, mitt i röjjandet, brukar jag tappa lusten och bara fösa ihop allt i skrubbarna för att totalt strunta i det jag hade tänkt göra från första början. I dag var faktiskt ett undantag, vi sågade, skruvade, plockade, kastade, dammsög, möblerade om och blev nästan helt klara!
Yngsta dottern satten jag på en buss till en stad inte allt för nära oss i dag på förmiddagen, hon ska vara hos farmor och farfar tills på söndag. Det kommer att bli en liten överraskning för tösen när hon kommer hem. Dörren till hennes rum är numera igenbommad och vi har ställt en garderob för den! Nu får hon gå in i sitt rum genom en annan dörr, kul med omväxling.

Just nu sitter jag och funderar på om jag ska försöka putsa något eller några fönster i morgon. Än så länge är det bara funderingar, har jag tur regnar det i morgon. Då kan jag ju alltid säga att jag hade planerat att putsa dom men att regnet förstörde det. Men om smhi får rätt ska det bli sol till helgen och då kommer jag inte undan längre eller det kanske jag gör. Vem vill vara inne när solen skiner? När det har varit gråare än grått i flera dagar vill man verkligen vara ute när solen väl skiner, inte vara inne och putsa fönster!

5 kommentarer:

  1. Med två hål i väggen är det reklam för Vattenfall.

    SvaraRadera
  2. Nähepp, bättre att putsa fönstren när det är grått och trist ute så man kan njuta av dom nyputsade när solen kommer. Och du, om det regnar ute kan man i alla fall ta insidan...

    SvaraRadera
  3. Vet inte om det är läge att njuta av rena fönster när solen skiner, då syns alla ränder! Här är det så att när solen skiner går vi ut, dels för att slippa se ränderna men även för att njuta av vårvärmen.

    SvaraRadera
  4. Fast nog ser jag hellre på ränder om jag nu måste vara inne en solig dag, än flugskitar, lera, damm och fingeravtryck...

    SvaraRadera
  5. Du har rätt som vanligt Helena, attans också... Glöm inte nosavtryck, det ser Äsch till att det blir!

    SvaraRadera