torsdag 8 april 2010

Fönsterputs med förhinder

Jaha, när man äntligen bestämmer sig och tar sig i kragen för att putsa dessa j#¤la fönster ska det naturligtvis inte gå alldeles enkelt. Vårt hus är delvis inklätt i plast och självklart ska plasten gå upp mot fönstren. Jag hade inte en tanke på att det skulle kunna vara ett problem men det var det! Det är helt stört omöjligt att få upp fönstret och det märkte inte jag förrän jag hade putsat insidan. Hade jag inte något att reta mig på innan så har jag det nu. Trots denna gigantiska motgång fortsatte jag att putsa resten av fönstren, duktiga jag!
För att förstärka känslan av att det snart är vår spankulerade det omkring några koltrastar här ute på snön i dag. Våren kommer närmare och närmare, inte mig emot - jag har nyputsade fönster (i alla fall delvis).

2 kommentarer:

  1. Men herrejestanes då!!! Det gör väl alla... börjar jobba 6.30... på Sportlovet dessutom! Är du inte klok!!? Fast det är klart, som en nära gemensam vän som har en "liten lätt" fobi för älgar brukar säga... -Dum gör som Dum säger? Hur som helst, Det är skönt att sova, he he ;D
    Först å främst, nåja, inte först å främst men däremot framförallt... vill jag gratulera till blivande "mormor"skapet! (Hi hi, kul med "mormor " va´?)
    Följer din blogg med stor nyfikenhet & glädje...
    Kramar från Bubblan

    SvaraRadera
  2. Bubblan: nu har du förvirrat till det ordentligt! Jag har i alla fall PÅSKLOV nu, sportlov hade jag för fyra veckor sedan:-) Det här med mormor vet jag inte om jag känner mig redo för, oavsett om det gäller Äsch eller mina barn (gud förbjude ett tag till!). Den enda titel jag har fått är faster och det räcker långt än, ska ju dessutom bli faster snart igen!

    SvaraRadera