lördag 26 november 2011

Förberedelser

Det krävs fyra ljus för att fylla en adventsljusstake. Alltså köper man fem. Man vet aldrig när det där extra ljuset kan behövas. Här fanns behovet redan från start.


Ååå, vad jag tycker illa om sånt här. Om jag bodde fem minuter från IKEA skulle jag nog inte morra lika mycket. Men bor man nästan en timme bort kvistar man inte bara dit och byter ljus.
Sedan var det det här med passformen. Om man köper en ljusstake på en affär borde en annan affärs ljus passa. Det borde vara någon sorts standard. Tycker jag. Men naturligtvis lyckades jag få tag på något utöver det vanliga. Något som krävde en del förarbete. Lite karvning med kniv. För att få ner ljusen. Lite eldning för att smälta stearin. För att få fast ljusen.


Nu är dom på plats. En stund i alla fall. Tills någon inte kan låta bli att peta på ljusen. Det som fattas nu är julstämningen. Eller adventsstämningen. Snön lyser med sin frånvaro. Skotersäsongen verkar långt borta. Längre bort än gräsklipparsäsongen.

1 kommentar:

  1. Håller med dig om passformen! :)

    Tack för kommentarer i min blogg! Fina!

    Mina fb-vänner fastnade för din muminköttfärs så tack för den! :)
    Trevlig advent!
    <3

    SvaraRadera