fredag 25 november 2011

Det är nya tider nu.

På skolan där jag arbetar firar vi advent i byns kyrka. Varje fredag fram till jul. Det har vi gjort så länge jag har jobbat där. Kyrkan öppnar alltså för skolan. Eleverna får sitta i kyrkbänkarna och lyssna till kyrkklockorna som ringer i klocktornet. Gör man så i städerna också?
Från början var det tryckta psalmtexter i ett häfte. Ibland fick vi läsa/sjunga direkt ur psalmboken. Så gick det inte till i dag.


I dag visades psalmtexterna med hjälp av en kanon. Mellan psalmerna fick vi titta på pingviner. Med altartavlan i bakgrunden.

2 kommentarer:

  1. Dagens fb-status: "Ska man läsa en blogg ska man läsa ÄlgEvas"
    Du måste lova att du hojtar om du startar en fan-sida på fb så jag kan gilla den!

    SvaraRadera
  2. Du är som vanlig snällare än snäll i dina kommentarer. Tack för det! Men jag kommer inte starta någon fan-sida på ansiktsboken. Herre jösses, ställ till så man får prestationsångest. Nej, vi håller oss här under trädet. Så jag kan lukta på alla blommorna. :-)

    SvaraRadera