söndag 31 oktober 2010

En ny vän gör entré

Inte var det väl någon som trodde jag skulle vänta ända till nästa vecka innan jag shoppade loss lite? Nä, trodde väl inte det.
Jag och tonårsdöttrarna gjorde en snabbresa till ett köpcenter inte helt nära oss i går. Två timmar innan stängning. Varför ska man vara ute i tid? När man kan jäkta och stressa.
Efter en snabbtitt och lite jämförande inhandlades min nya vän!


Nu är det med den här vännen som med andra vänner. Det tar ett tag innan man lärt känna varandra. Innan man får det att fungera. Innan allt flyter på utan vidare. Utan instruktionsbok. Men ack så roligt man kan ha. Och så glad man kan bli. Jag är jätteglad över min nyfunna vän! Tack maken!!


Äsch tillhör den här familjen. Alltså är hon lika tjurig som alla andra. Vägrar släppa bollen. Trots ena tonårsdotterns tappra försök.


Hon kan hoppa högt vår Äsch. En vacker höstdag som i dag inbjuder verkligen till lite lek ute. Pinnar använder vi inte! Längre. Vi lärde oss läxan. Numer är det bollar och andra mjuka saker när vi leker. 


Efter lite lek hemma tog vi en promenad ut i skogen. Jag, båda tonårsdöttrarna, pojkvännen, mor och Äsch.Helt underbart. Jag hade tänkt leka lite med min nya vän i skogen. Hade tänkt alltså. Det hade tydligen tonårsdöttrarna också. Skillnaden var att de stoppade inte vid tanken. De tog min vän och gick. För att leka. Jag fick leka lite mellan deras lekar. Jag är dum. Jag vet. Men samtidigt. Jag är snäll. Jag kan vänta. Jag har tålamod. Oftast i alla fall. Tids nog. Tids nog ska jag plåga er med resultat från vår lek. När jag och min nya vän har lekt. Själva. 
Tror vännen får följa med när jag ska åka till jobbet i morgon. Brukar vara ganska fint längs vägen. Skulle vara kul att prova. Se om jag lyckats lära mig något. Dessutom är inga tonårsdöttrar med. De toksover skulle jag tro. Sover bara för att de kan och får. Bara för det är höstlov. Tids nog får jag också lite höstlov.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar