lördag 30 oktober 2010

Dagen efter

Ett alldeles eget blingbling-glas!

Jag hade en underbar dag i går. Maken delade inte ut någon order. Inte direkt. Han hade nog fullt upp med städning och matlagning. Huset var städat, bordet dukat, ljusen tända och spisen var full av olika kastruller som luktade framgång.
Yngsta dottern hade gått löst ordentligt med tändaren. Alla ljus som fanns att tända var tända. Alla!
Att komma hem efter en arbetsdag till detta var helt underbart.
Ena tonårsdottern kom skuttandes med en kall cider och ordern "sätt dig". Precis. Det var en av tonårsdöttrarna som delade ut en order. Inte maken. Den var inte så svår att lyda heller.
Man skulle kunna tro att jag fyllde jämna år. Det gjorde jag inte. Hur ska det bli den dagen?
Den här dagen var fantastisk. Presenterna var så rätt. Jag fick allt jag någonsin kunnat önska. Och mycket mer!

Älgnalle!

De grå nallarna som funnits i många år är en av mina favoriter. Nu har de tydligen kommit ut med horn också.  Ena tonårsdottern och pojkvännen hade hittat den. De prickiga kopparna tror jag passar perfekt till soppa. Lite roligare, lite bättre liksom. Kopparna hittade den andra tonårsdottern.
Av mina kollegor fick jag ett älgpåslakanset. Har sagt det förut men säger det igen. Älgar finns överallt. Och mina vänner, kamrater och familjemedlemmar är snälla och förärar mig med dessa.
Måste köpa ett till älgskåp snart.
Maken hade hört mig mumla och muttra över vår brist på ugnsformar. Han är inte den som känner till ordet måtta. Inte alls faktiskt. Jag fick sex ugnsformar! Dessa var inslagna i pengar. Riktiga pengar! Mycket pengar. Väldigt mycket pengar. Vilken tur att jag redan bokat in en shoppingresa till veckan. Snacka om att jag ska shoppa! Mycket!!
Jag fick andra saker också men tänker inte rabbla upp dom. Kan dock säga att även dessa saker var precis vad jag ville ha.
En alldeles underbar dag! Det hade jag i går. Med full service. Hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar