torsdag 28 oktober 2010

Hemlisar

Mitt hem verkar just nu fullt av hemligheter. Det tisslas och tasslas. Det viskas. Jag blir utkörd ur mitt eget hem.
Maken gav mig en order. Han gav mig en order. Ha! Som om jag skulle vara bra på det. Att ta order av andra menar jag. I morgon måste jag lyssna på maken. Göra allt som han säger. Pft! Som om det skulle hända. Fast å andra sidan kanske jag skulle spela med. Det kan ju bli lite kul också. Om maken kommer ihåg vad han sagt. Att jag skulle lyssna på honom. Han har väldigt dåligt minne min make. Väldigt dåligt. Faktiskt sämre än mitt. Det vill inte säga lite det. Så. Det kan bli spännande att se om han kommer ihåg att jag ska lyssna på honom.

Höstlovet närmar sig med stormsteg. Det betyder att jullovet inte är långt borta. Det i sin tur betyder att jag inom en snar framtid har en hel bunt lediga dagar framför mig. Närmare bestämt hela jullovet! Jag säger bara en sak: sovmorgon. Gissa om jag ska sova ut. Varje morgon. Hela lovet!
På tal om jul. Snart är det dags att ta fram adventsljusstakar och stjärnor. Mysigt. Första morgonen man kommer ner och ser julljusen i fönstren är nästan magisk. Det finns de som fuskar. Som hänger upp stjärnorna och ställer fram adventsljusstakarna långt innan första advent. Som tänder dom. Flera veckor innan. Så gör man inte. Absolut inte! Det borde vara böter på sånt. Har redan sett en och annan fuskis. Fy!!
När jag bodde i en lite större stad inte helt nära där jag bor nu fanns det folk som hade adventsljusstaken eller stjärnan framme året runt. Hela året! Hur tänker man då?  Som sagt. Det borde vara böter. Dyra böter.
Nej. Här tar ingen fram adventsljusen före. Eller. Lite före då. Dagen innan. Inte tidigare. Så det så.

Det här duger inte. Jag borde sova. Sova så jag orkar lyssna på maken i morgon. Lyssna på hans order. Vad det nu kan vara.  

1 kommentar: