tisdag 27 juli 2010

Varnar för lite otäcka bilder!

Jag och ena tonårsdottern gick en promenad med Äsch och där skulle livet innehållandes ingenting kunnat fortsatt men så blev det inte. Vi hittade en pinne efter vägen som var perfekt för Äsch att leka med. Eftersom vi inte vill att hon springer efter vägen gick vi hem och tonårsdottern kastade den några gånger på gräsmattan. Äsch hämtade gladeligen pinnen gång efter gång. Jag är inte så road av dessa kastlekar så efter några gånger tyckte jag att det räckte, det tyckte inte tonårsdottern. Det är inte speciellt många gånger vi tycker likadant tonårsdottern och jag men det hade varit bra om vi gjort det den här gången. "Bara en gång till" sa tonårsdottern och kastade iväg pinnen. Tror du den lade sig lite snyggt på gräset? ICKE!! Den ställde sig lite på tvären och stod så när Äsch kom farandes i trehundrafemtiotre knyck med munnen på vid gavel. Vart hamnade pinnen? Japp, under tungan och rakt in i köttet. Jäklar vad en hund kan blöda! Det var helt omöjligt att se vart hon gjort sig illa, det var blod hela munnen. Att skölja munnen på en hund är inte lätt och det är näst intill omöjligt på vår men det gick. Såret är ganska stort, ca 2 cm långt.


Hur djupt det är vet jag inte. Om du har svårt att se såret tror jag nästa bild kan hjälpa dig. Efter ett samtal med distriksveterinären blev det bestämt att jag ska ringa in till mottagningen direkt i morgon och be dem ta in henne så fort som möjligt. Såret kanske ser litet och obetydligt ut men det är stort och på grund av det kan det vänta tills i morgon, det är minimal risk att det sluter sig under natten. "Det dränerar sig bra av sig själv men behöver spolas ur och det kan vänta tills i morgon" som veterinären sa.


Det röda du ser på bilden är muskelvävnad som sticker ut. Det är lite smålustigt att titta på såret för muskelvävnaden tittar bara ut ibland. Där emellan ser såret ut som den översta bilden. Hon blöder förvånansvärt lite nu, tack och lov.

Så gick det med det att inte ha någonting att göra. Nu ska man oroas och passa såret tills någon veterinär har tittat på det. Jag tycker det ser ut som små stickor i sårkanterna, ååå vad jag vill pilla och grejja. Ska försöka hålla fingrarna i styr och bara använda dom till att ställa klockan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar