onsdag 21 september 2011

Göralös

Var jag absolut inte. Men jag hade verkligen ingen lust att göra någonting av alla tråkiga måstesaker. Så jag hittade på något annat. Något som hade kunnat vara roligt. Om det gått som jag hade tänkt. Kan säga så här. Det gick inte alls som planerat. Yngsta dottern fick springa till undsättning. Spring så fort som du aldrig någonsin gjort ropade jag till henne. Hon sprang. Men var alldeles för nyfiken för att hämta med sig en tidning i farten. Hon var liksom tvungen att kolla vad som hände först. Man kan säga att det var väldigt nära att det rann över.


Väldigt nära. Men efter lite fix och trix fick vi stopp på översvämningen. Men det planerade resultatet uteblev naturligtvis. Men skam den som ger sig.


Till slut lyckades jag fylla hela formen med stearin. Nu återstår bara frågan hur i hela fridens dagar jag ska få löst ljuset.

2 kommentarer:

  1. Inne o läser ikapp lite. :) Du kanske skulle ha smörjt med matolja? Vad vet jag. Hoppas det blev bra iaf!

    SvaraRadera
  2. "Göralös", vilket härligt ord.

    SvaraRadera