måndag 26 september 2011

Resultat

Jag hade inte oljat in älgformen innan det flytande stearinet hamnade där. Jag värmde inte heller upp kanterna innan jag tog ut "ljuset". Jag tog helt sonika ut det. Utan omsvep. Skulle man kunna säga om man vill ljuga. Men riktigt så enkelt var det inte. Jag böjde framåt. Jag böjde bakåt. Jag vickade lite hit och dit. Jag pressade försiktigt. Till slut tog jag i. Så jag blev röd i ansiktet. Men se, då lossnade ljuset.


Inte så rolig färg. Alls. Lite så där modernt jordfärgad. Men en älg. Absolut. Skulle kunna nöja mig med den där bilden. Det skulle jag. Ta åt mig av alla vackra kommentarer om hur duktig jag var. Tacka och gå vidare till nästa inlägg. Men.


Så här ser ljuset ut. På riktigt. Det knakade och knäppte lite. Innan bitarna ramlade ut. Så nästa gång. Om det nu blir någon nästa gång. Då ska jag olja in formen. Och för att vara på den säkra sidan ska jag värma kanterna lite innan jag tar ut ljuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar