onsdag 29 juni 2011

Historien om bilen som inte blev köpt. Och lite till.


När termometern visar 24 grader. Klockan nio på morgonen. Då kan man nästan räkna ut med lilltån att det kommer bli en varm dag. Eller hur? Då borde man planera in en dag vid vattnet. Nära bad och svalka. Kan man tycka. Det tyckte inte maken. Han tyckte att en biltur till en lite större stad inte helt nära oss var en bra idé. Och det hade det kunnat vara. Om inte om hade funnits. Men nu är det så att om finns. Alltså blev det inte bra. Men det var inte makens fel. Det vill jag tillägga. Så det så. Nej då, en idiot till bilförsäljare ligger bakom allt som gick fel. En privatperson alltså. Som vill sälja sin bil. När separationsångesten har släppt. Eller vad f#¤n det nu sitter i. Vi åker alltså 25 mil. 25 mil! En perfekt baddag. För att köpa bilen han bestämt sig för att sälja. Men väl där är inget som det borde. Inga papper. Ingen säljare så långt ögat når. Ingen som helst förståelse från säljarens sida. Ingenting. Förutom två högst irriterade personer. Undertecknad och maken. Eventuellt löser det sig. Eventuellt. Tror jag ska skicka på korkskallen en faktura. På utebliven sovmorgon. På sveda och värmeslag. På uteblivet bad. På irriterade barn. Och frakt av tant. I värme! Den blir dyr den fakturan. Kan jag lova.


Jag vet att jag klagat mer än en gång på denna blåst. Jag vet det. Men i dag lovprisar jag blåsten. Önskar nästan att det tog i lite mer.


Öppna fönster i hela huset hjälper inte mycket. Det är varmt. Väldigt varmt. Men jag klagar inte. Det gör jag inte. Jag önskar bara att det blåste lite mer. Ute och inne.


Det ser lovande ut i äppelträdet. Inför hösten. Kanske beror det på att jag inte är det minsta inblandad.


Fast tomaterna växer. Trots allt. Liksom. Ååå, vad jag längtar till första tuggan. Första tuggan på min alldeles nästan självodlade tomat.

I morgon ska jag ha sovlov. Så det så. Ljudet på telefonen kommer vara avstängt. Hörseln kommer vara obefintlig innan kl.11. Jag kommer vattenbomba den som väcker mig. Med isvatten. Alltså vatten med STORA isbitar i. Bara så ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar