fredag 27 maj 2011

Virus är inte bra

Kobajs innehåller virus. Så måste det vara. Helt klart. Efter förra inlägget, som handlade om just kobajs, brakade datorn ihop. Totalt. Efter flera timmars mekande blir den bara sämre och sämre. Nu ska den få åka på spa. Bara spaledaren kommer hem. Men nu när jag skriver om detta slår det mig. Kanske är det samma skit som mina odlingar har drabbats av. Så kossorna är helt oskyldiga. Kanske. Det betyder att datorn kommer dö. Snart. Väldigt snart. Om jag inte har fått bukt på plantdöden. Då blir den på sin höjd lite snorig. Och trött. Bäst den får vila. Orörd. I väntan på. Liksom.

Jag åker till en stad inte helt nära oss i dag. Så där bara tvärt. Fick en operationstid åt ena tonårsdottern.Så kan det gå när det står prio 1 och kort varsel på operationsremissen. Som skrevs förra veckan. Blev uppringda i går. Så nog gick det fort. Ena tonårsdottern är lite nervös. Kan man säga. Utan att överdriva. Jag är också nervös. Men det pratar vi inte högt om. Alls. Det kan vi ta efteråt. När allt är klart. Jag har varit lyckligt förskonad från den här upplevelsen. Som förälder. Tills nu. Nu ska jag vara med om detta. I dag och nästa fredag. Nästa fredag är det den andra tonårsdotterns tur. Att operera sig. Hon som klarade uppkörningen i går. Som har körkort nu. Just hon ska opereras nästa vecka.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar