fredag 13 maj 2011

Tillbaka på banan


Poff! Så var blogger borta. Oåtkomligt. Nerkopplat. Och sen var ingenting sig likt. Jag hade fipplat lite med utseendet här. Lagt till lite finesser. Gjort mig för. Liksom. Nu är det borta. Som blogger. Poff!

Jag har inte varit borta. Jag har varit på föreläsning. På en fredagkväll. Jo, jag vet. Man kan tro att jag inte har något liv. Men det har jag. Det kan vara ganska mysigt med lite föreläsning en fredag. När andra kryper upp i soffhörnet. Och myser. Då sitter jag på en hård stol. Och fryser.


Men det är inte bara föreläsning. Det händer lite annat också. Ett och annat gruppsamtal. Lite materialtips. Lite mellansnack. Innan middagen.


Fint dukat. God mat. Bra service. Inget att klaga på med andra ord. Förutom orken. Och ryggvärken. Hos undertecknad. Men nu kan jag en hel del om lärmiljöer och lärstilar. En hel del som jag inte kunde förut. Eller jag kunde väl. Utan att jag visste vad jag kunde. Eller vad det hette.


Nio i morgon kör vi igång igen. Sovmorgon är ändå överskattat. Man kan ju för sjutton dra på sig liggsår. Eller bli biten av latmasken. 

1 kommentar:

  1. Låter helt okej med föreläsning en fredagkväll, sämre kan man ha det! :-)
    Hoppas att du fick lära dig att somliga lär sig som bäst då det sitter på golvet med en stickning i händerna... hihi...
    Känns som om jag måste köpa såpbubblor idag :-D

    SvaraRadera