söndag 15 maj 2011

En nästan regnig dag

I dag har det nästan regnat. Hela dagen. Vad gör man när det nästan regnar en hel dag? Vi packade in ved, grillkorv och fiskegrejor i bilen och åkte iväg. Till ett vindskydd. Så det skulle finnas tak. När regnet kom. Det kom inte. Inte när vi var ute i alla fall.


Inte så mycket som ett napp hade jag. Inte ens ett bottennapp. 


Men jag hittade fina stenar. Röda stenar. Dom finns överallt här. Röda alltså. Någon har berättat varför dom är röda. Men det har jag glömt.

Sen kom regnet. När vi var hemma. Efter en snabb titt ut genom fönstret kunde jag konstatera att häggen blommar. Det går fort nu. Lite sol och värme så exploderar det nog. Av grönska.


Orkidéerna i köket är på väg att blomma. Dom lever och frodas dom. Det är mer än vad man kan säga om plantorna. Dom dör. Igen. Till och med tomatplantan håller på att dö. I dag blev jag desperat. Köpte växtnäring. Så kanske. Kanske.


Ute blommar det. Nästan.


Men å andra sidan tror jag att det är pingstliljor. Så det är absolut ingen brådska. Alls. Det växer och frodas. Det räcker för mig.


Hittade en pyttegullviva bland maskrosbladen. Den blommar. Kan man väl säga. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar