måndag 16 maj 2011

Tidig morgon

Jag blev väckt i morse. Tidigt. Väldigt tidigt. En timme innan klockan skulle ringa. Det fattades folk. Man undrade om jag kunde jobba. Jag svarade att jag inte hade en aning. Att jag inte hade vaknat än. Fantastiskt! Normalt brukar jag aldrig erkänna att jag har blivit väckt. Brukar ljuga ihop något fånigt. Som inte en levande människa kan tro på. Men jag svarade sanningsenligt. Rak av. Utan knussel. Tur det. Så jag inte lovade att jag skulle jobba. För det går inte. Alls. En titt i kalendern avslöjade den taxiverksamhet jag ska bedriva idag. Det ska köras ungar både hit och dit. Ingen ska åt samma håll samtidigt. Ingen.  
Som om inte det räckte. Jag har ont i halsen. ONT! Det har inte jag beställt. Måste vara en felleverans. Vem saknar sitt halsonda? Kontakta mig så kan du få tillbaka det. Omgående. Jag kan leverera det ända fram till din dörr. Jag är inte omöjlig så. Inte alls.

1 kommentar:

  1. Trodde jag hamnat fel,men insåg att din blogg ändrat utseende. Den känns som en vårvind. Luftig och skir.

    SvaraRadera