torsdag 14 april 2011

Vår, kycklingar och lite jobb.

Det blev en promenad i dag också. Letandet fortsatte kan man säga. Letandet efter våren. Efter, det i mitt tycke, det ultimata vårtecknet. Och i dag fanns det där. Bara så där. Med en bonus på toppen. Tada!!


 Efter lite mer spaning hittade jag blivande tulpaner intill en husvägg. Det är banne mig vår nu. NU!


Inskolningen i går gick fint. Jag kände mig som en nybörjare. Det var många år sedan. Säkert väldigt nyttigt. Men det märks att jag blivit äldre. Nojjar inte över att det tar lång tid. Eller att jag är lite fipplig. Jag tar liksom det utan vidare. Utan att bli svettig och stressad. Utan att bry mig om vad andra ska tycka och tänka. Skönt. Att ha blivit lite klokare. Och inte bara äldre och tyngre. FNISS! Så i dagsläget har jag två jobb. Som när man var ung. På något vis. Man jobbade lite här och lite där. Lite nu och lite då. Funderar även på att söka ett annat jobb. Vad? Säger jag inte. Inte nu. Kanske sedan. När jag bestämt mig. Om jag ska söka eller inte.

Snart är det påsk. Dun. Ris. Kycklingar. Ägg. Godis. Mat. I långa banor. Surfade runt lite på en blogg här och en blogg där. Hittade en rolig idé. Som jag ska prova. Helt klart. Gällande påskgodis. Inte något tråkigt och äckligt marsipangodis. Nej, nej! Det var ju roligt. Riktigt kul. Tyckte jag. Så nu ska jag prova. Är helt övertygad att någon kommer bli lurad. Av godiset alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar