onsdag 13 april 2011

Svammelvärdinnan har talat.

Ibland känner jag mig lite splittrad. Vet inte varför. Hehehe. Vet jag visst det. Mycket väl. Den här veckan är en enda stor röra. Rolig röra bitvis. Visade lite av hur min lediga dag såg ut i början av veckan. Kan säga så här. Det har fortsatt så. Jobba lite här. Jobba lite där. Oavsett om jag har varit ledig eller inte. Och däremellan försöka hinna med familj, hem och mig själv. Tack och lov tar tonårsdöttrarna hand om Äsch.

Dagen började som frukostvärdinna. Visst heter det väl så? Man ska ju ha så fina titlar nuförtiden. Frukostvärdinna. Hmm. Jag fixade frukost åt fritidsbarnen. Det gjorde jag.


När disken var klar och borden avtorkade var det dags för lite träning. Blir man träningsvärdinna då? Efter välbehövd dusch var det dags för lite efterlängtad hudvård. Då borde man bli hudvärdinna.


I kväll ska jag iväg på inskolning. På ett nytt jobb. Som vikarie. Då blir man vikarievärdinna va?


Glömde en sak. Efter hudvården stod ju matlagning på schemat. Måste ju förbereda för familjens middag. Förberedelsevärdinna som man är. Jag stekte köttbullarna i ugnen. I dagsljus. Så för min del var pannlampa överflödigt. Men håll med om att ena tonårsdottern löste bristen på ljus bra.


Det är en av missarna jag gjorde under återuppbyggnaden av huset. Jag missade uttag och belysning på två ställen. Vedspisen är ett av ställena. Alltså är jag även en missvärdinna. När man lagar mat där kvällstid kan det bli lite mörk. Men som sagt. Med påhittiga barn behövs inget fast lyse.

Just nu är jag bloggvärdinna men ska snart bli tvättvärdinna för att därefter bli torktumlevärdinna. Det är nog inte så konstigt att jag känner mig lite splittrad ibland.

1 kommentar: