tisdag 12 april 2011

Vår hos landstinget?

Jag vet en sak. Jag vet flera saker. Men en speciell sak. Jag vet varför det går så ont för landstinget. Jag vet varför det är så långa vårdköer. Hade ett besök inbokat för ena tonårsdottern. Operationsärret skulle visas upp. Eller. Det var hundöronen som skulle visas upp. För åtgärd. Trodde vi. Lurad! Vi fick åka 12,5 mil, enkel resa. För fem minuters besök. Där läkaren sa "ni får höra av er om ett halvår, vi gör ju ingenting nu", "det gör vi aldrig". 12,5 mil! Vi hade kunnat mailat in en bild. En bild på öronen. Bara så där. Vips. Så, 25 mil senare är vi inte ett dugg klokare. Endast en halv arbetsdag fattigare. För min del. För ena tonårsdottern blev det en hel skoldag mindre. Och reseersättning? Hahahahaha. Skit!

Om det skulle vara så att någon undrar vart jag leker med mina bilder så gör jag det här. Gratis och ganska roligt. Faktiskt.

Som jag sa i går. Varför längtar man efter detta?


Var ute på promenad. Det är baske mig vatten överallt. Snart.


I morgon. I morgon händer det. Roligt ska det bli. Så in i bängen! Vad jag ska göra? Tänker jag inte tala om än. Det gör jag en annan gång. Kanske i morgon.

1 kommentar:

  1. Det är inte utan att jag undrar vad du gör idag...ler...

    SvaraRadera