måndag 11 april 2011

En alldeles vanlig ledig dag, eller?

Jag klev upp. Jag vaknade. Jo. Det var verkligen i den ordningen. Sen blev det så här.


På plats i köket. Gröten är kokad och borden är dukade.



När man ska transportera sig från A till B är vägen halva nöjet.


 Nästa skola. Nästa arbetsuppgift.





Det verkar gå troll i älgarna i dag. Men som tur är inte på vägarna.


Det pratas mycket om den. Alla har längtat så. Jag undrar bara. VARFÖR??


Även jag ska ha mitt. Eller jag. Båtbojen. Men vad hjälper det. Kilona fortsätter uppåt. Oförtrutet....


Även solen har fläckar. Alltså även en energisk människa måste andas. Ibland.


Pausen byttes raskt ut mot något helt annat. Kul. Spännande. Pirrigt. Äntligen!


Familjen är utfodrad. Tvätten är hängd. Diskmaskinen är startad. Kanske är det min tid nu. Eventuellt.


Hur har din dag varit?

2 kommentarer:

  1. Kul att få ta del av din dag! Jag har haft alldeles för många låånga jobbpass sista tiden...slut i huvudet blir jag... min resväg är inte lika vacker som din men å andra sidan är min vår inte lika lerig :-)

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt det blev med ramarna kring bilderna! :) Inte för att jag vet hur du gör dock.
    Roligt att få ta del av en dag.

    SvaraRadera