måndag 25 april 2011

Lite efter, lite före och lite så där mittemellan

Vi ligger lite efter. Om man jämför med södra delen av landet. Jämför man med norra delen ligger vi före. Alltså ligger vi mitt emellan. Så där lagom svenskt.


Men jag längtar i alla fall tills träden är gröna. Gröna av utslagna blad. För jag är inte allergisk. Inte mot pollen. Inte mot våren heller för den delen.


Tänk när äppelträdet står i blom. Åååå.... Då är det vackert. Och sommaren är nära. Väldigt nära.

På tal om före och efter. Läste i kommentaren till förra inlägget att en läsare redan tagit första doppet. Brrrrrrr!! Hos oss som bor så där mittemellan har isen nästan nyss gått. Vattnet är således riktigt kallt. Snudd på iskallt faktiskt. Jag badar inte i kallt vatten. Det gör jag bara inte. Doppet får vänta. Ett bra tag till.

2 kommentarer:

  1. Ja tänk när äppelträdet står i blom. Vi planterade ett nytt i fjol. Det är numera mer likt en plog-käpp. Dock utan reflex på! Blä - kan det vara vitrumpor tro?

    SvaraRadera
  2. Att jag badade var inte så mycket ett utryck för sommar som för ett visst mått av njutningsbar galenskap ;-)
    Det var typ sju grader i vattnet och det grep varenda cell i min kropp på ett sätt som får blodet att rusa!
    Men det är nog ändå så att sommaren är närmare här är där... Underbar helg har det ju varit i alla fall :-)

    SvaraRadera