söndag 24 april 2011

Hej!

Näädå, jag har inte slutat skriva. Det var bara något som kom emellan. Livet kallas det visst. Åsså kom våren. Med besked! Då måste man kratta, elda, sucka, svettas, gnälla över hur jobbigt det är, skura och fixa. Helst ska allt göras klart samma dag det påbörjas. Helst. Om du frågar maken. Det var inte bara våren som kom i vägen. Påsken, kalas, födelsedagsmiddag med släkt och en del jobb trängde sig också på. Så, ja. Det har varit lite mycket nu. Men nu har jag lov. Påsklov!

Beställde en tårta till kalaset. 18-års kalaset alltså. En barntårta. Inte för att vara elak. Det var tonårsdöttrarna som ville ha ett riktigt barnkalas. Det var så. Jag lovar! Hur som helst. Dom fick en badbollstårta. Hon är duktigt tårtmakerskan. Döttrarna blev nöjda. Både över det estetiska och smaken.


Sen var det ju det här med plantorna. Gurkplantorna. Nu har jag gjort som du sa. Plastat in dom alltså. I en utbyggd druvlåda. Så vi får väl se vad som händer. Kan bara hoppas att du, eller din make, har rätt. Än så länge växer dom.


Min kära morbror tyckte nog lite synd om mig. Han skickade en tomatplanta. Tack snälla! Den ser i alla fall ut att kunna bära frukt till sommaren. Min lilla planta ser bedrövlig ut. Den längst till höger alltså. Hahahaha! Den ser verkligen bedrövlig ut. Men hoppet är det sista som överger mig.


Yngsta dottern njuter verkligen av våren. Av bara ben och ljumma vindar.

1 kommentar:

  1. Skönt att du är tillbaka, jag har saknat dig :-)
    Visst är det underbart med våren... Jag tog premiärdoppet idag! Riktigt skönt...

    SvaraRadera