tisdag 22 februari 2011

Raska tanter hinner mycket!

Det är inte klokt vad man hinner mycket innan jobbet om man startar direkt på morgonen. Jag började dagen som vanligt. Med taxiverksamhet. Sedan blev det en sväng på gymmet. Några övningar gick det att göra. Trots min onda rygg. Ja. Den gör fortfarande svinont. I vissa lägen. Fortsatte sedan med en mindre sanering av golven i huset. Rävhunden har börjat fälla vinterpälsen. #¤@*%, humpft och pfft!! Slalomspring med sladd i duschen. Vrålplugg om En skola för alla. Sedan blev det inte en skotertur. Det blev en liten utflykt. Med kameran som sällskap.

Det finns en kommun som vill titulera sig som den med de Annorlunda Upplevelserna. Det kan jag hålla med om. Vissa saker/upplevelser är nog svåra att hitta "utsocknes". Sedan finns det en sak där som bara finns i ett exemplar i hela Sverige. Vad jag vet den enda utanför Thailands gräns. 

Längst upp ser den ut så här.

 Lite längre ner ser den ut så här.

När jag försökte fota hela blev en del av spiran utanför bild. Den är ganska stor. Paviljongen. Som är byggd till minne av kung Chulalongkorns besök.

Lite coolt är det att se den i vinterskrud. Det är inte utan att den ser felplacerad ut. Den passar liksom inte riktigt in. Eller det gör den väl. Kanske. Om inte annat är den värd ett besök. Bara för att ha sett den. 

Självklart finns det ett växthus. I teak. I Thailand är teak som vår tall ungefär. Alltså lika vanlig. Tror jag. 

Nu ska den raska tanten rusa vidare. Mot nya äventyr. Nya utmaningar. Men även mot soffan. Så småningom.

2 kommentarer: