tisdag 22 februari 2011

Borttappad bokning?

Planen är att åka till fjällen på sportlovet. Om vi har någonstans att bo. Skickade iväg en stugbokning via nätet. Skickade iväg en bokning av skoterpulka samtidigt. Pulkbokningen har vi fått bekräftelse på. Inte på stugbokningen. Vad gör man om man inte får tag på något boende? Jag bor INTE i skoterpulkan. Det gör jag inte. Finns inte en chans. Då stannar jag hemma. Så det så. Skulle kanske ringa och kolla. Det borde man göra. Kolla alltså. Men det blir lite av ett strutsbeteende. Vill inte höra att det inte finns en enda stuga ledig. Inte en sängplats så långt ögat når. Vill inte höra det. Vill bara åka. Och hoppas på det bästa.

 Är det konstigt att man längtar bort ibland? När bort är det här!

Det är nästan så jag känner lukten av snö. Naturligtvis blandat med...

...skoterlukt!


Att vara bland fjälltoppar är balsam för själen. Avkoppling på hög nivå. För att vara lite rolig då. Det är så vackert. Jag älskar fjäll. Det gör jag. Kan sitta i timmar och bara titta på de olikformade topparna. Vilket par vi är. Maken och jag. Han sitter och tomglor rätt ner i den öppna elden och jag tomstirrar rätt upp mot fjälltopparna. Helt förlorade i våra egna världar. Men ändå tillsammans. I nuet.   

Åååå, nu längtar jag ut. Ut till fjäll, skoteråkning och fiske. Men ibland får man nöja sig med lite. Det gör jag. Jag nöjer mig med en liten skotertur. Här och nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar