torsdag 17 februari 2011

Internetleverantörer, hanar och möten

Bilen är lånad här

Jag och min internetleverantör har ett nära förhållande. Kan man säga. På sätt och vis. Vi hörs en gång i veckan. Han ringer. En gång var det en hon. Det är trevligare med han.
I dag ringde det en tekniker. En annan han. Han är dock lejd av den första hanen. Leverantören alltså. När jag pratar med teknikern. I mobiltelefonen. Ringer hemtelefonen. Yngsta dottern svarar. Det var till mig. Det var den första hanen. Yngsta dottern sa att jag var upptagen. Första hanen lovade att ringa upp om fem minuter. Jag pratade vidare med teknikern. Vi bokade träff. Jag och teknikern. Till veckan. Precis när vi pratat klart ringde första hanen. Internetleverantören. Han ville veta om teknikern varit här. Det har han ju inte. Än. Berättade om vår träff till veckan. Första hanen sa då lite käckt "då ringer jag på torsdag och kollar hur det gick". Dom är gulliga dessa supportnissar. Alla borde ha ett eget gäng av dom. Som jag har.

1 kommentar:

  1. Hahahahaa,skrattar nästan så tårarna rinner åt dina inlägg ibland. Du kan då konsten att trycka ut dig. Vore nästan kul att se hur du ser ut när du skriver.

    SvaraRadera