onsdag 16 februari 2011

Döden, raggisar och tulpaner

I morgon ska vi på begravning. Det är aldrig roligt. Aldrig! Oavsett. Sen kan man tycka att det är en sak när det är en gammal människa som somnat in. Ställt mot en som somnat in i förtid. Men ändå. Det är inte roligt med begravningar. Någonsin. Tanten som dött är dock nöjd. Det tror jag. Helt säkert. Hon har varit färdig med sitt liv länge. Har man levt i 92 år får man önska sig ett värdigt slut på livet. Tycker jag.


Vårraggisarna är klar! Det är ett missbruk. Att sticka alltså. Två dagar tog det. Två dagar! Nu är de redo att flytta hemifrån. Och jag är redo att köpa mer garn. Vilken dag som helst. 


Många bilder på tulpaner blev det i det här inlägget. Det gör inget. De är så fina. Jag ska nog köpa nya snart. Andra färger. Andra sorter.

Det blev bara två sorter den här gången. Skulle vilja ha krulliga tulpaner. De är inte speciellt fina. Mest bara roliga. Busiga på något vis.

Den här spetsiga tulpanen ser lite uppkäftig ut. Lite som "jag gör som jag vill, när jag vill".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar