onsdag 16 februari 2011

Galen ko och en krokig rygg.

Bilden är lånad här
Falskt alarm! Ingen fara. Allt är bra. Jag behöver inte börja röka. Inte ens i medicinskt syfte. Vågen har bytt riktning. Tack för det! Det var bara klimakteriekossan i mig som spökade. Ni vet hon som skickar vikten upp och ner i samma hastighet som vallningarna kommer och går. Hon fick mig den här gången. Det fick hon. Men det kommer inte hända igen. Icke!
Tack vare kossan toktränade jag i dag. Tog i som en galning verkligen. Vad resulterade det i då? En pajad rygg.
Ett tag var det nära ett telefonsamtal till kollegan. Trodde på fullaste allvar att jag skulle bli kvar där jag satt, på roddmaskinen. Det gjorde så ont. I vekryggen. Ländryggen kan man också säga.
Nu går jag omkring och ser ut som jag gjort något högst olämpligt på helt fel plats.
Vet inte om jag törs sätta mig heller. Tänk om jag inte kommer upp. Är det så här det är att ha ryggskott? 
 
Hade tänkt skriva lite mer. Om raggisar och döden. Nu blir det inte så. Ville ladda upp några bilder till den texten men se det gick inte. There was an error står det i rutan som kommer upp. Så. Text och bilder får komma vid ett senare tillfälle. När erroret har gått över.  
 

1 kommentar:

  1. Jag måtte vara bra elak som kan le i mjugg åt hur du antagligen ser ut. Troligen som en havande groda i skitande ställning. Ursäkta det grovkorninga språket. Om det var mig du syftade på som "kollegan",så hade jag kommit som ett skott.För att rädda en med ryggskott.....

    SvaraRadera