tisdag 15 februari 2011

Hårdkörning på schemat

Jodå, jag har köpt garn. Så jag kan sticka sockar. Igen. En socka är klar. Den andra är påbörjad. Det blir på något sätt maniskt det här med stickningen. Dessutom har det blivit så att under tiden raggisarna blir klar brukar det synas på sockarna vem som ska ha dom. Om det inte redan var bestämt. Sockarna jag stickar på nu har ingen tilltänkt ägare. Eller de hade inte det. Nu har de nog det. Tror att brorsans.... Ja, vad säger man? Vad kallar man vuxna partners för? De har barn tillsammans. Det har dom. De bor i samma lägenhet. Det gör dom. Men vad säger man? Tjej? Flickvän? Sambo? Skit samma. Hon ska få dom. Om hon vill ha dom.

Ett spretigt och rörigt inlägg kräver ett liknande kort!

I morgon är det träningsdax igen. Äntligen! Men jag börjar bli lite fundersam. Kanske rent av orolig. Jag tränar ju tre gånger i veckan. Det är tre gånger mer än jag någonsin gjort i vuxen ålder. Jag äter som jag brukar. Men lik förbannat går jag upp i vikt. Hur går det till? Jag varierar övningarna. Jag intervalltränar. Ena tonårsdottern hade en teori. Nya muskler. Tyvärr helt fel. Kan det vara så jävligt att det är cigaretterna som hållt vikten åt mig tidigare? Att jag som rökfri får räkna med ökad vikt? Sa till maken tidigare i kväll att om det ska vara på det här viset kommer jag börja röka igen. I rent medicinskt syfte. Skämt och sido. Jag fortsätter träna till slutet av mars. Fortsätter jag gå upp i vikt måste jag nog gå till läkaren. Vad nu en läkare ska kunna göra.
Nu blir det hårdkörning. På allvar. Mina leder klarar inte av en viktökning. Jag klarar inte av att gå upp i vikt.

Sjukstugan här hemma håller på att räta upp sig. Ena tonårsdottern sov sig nog piggare. Hon sov till halv ett i dag! Yngsta dottern sov också länge. Men tydligen inte tillräckligt länge. Huvudvärken och den onda halsen ger sig inte så lätt. Verkar det som. Hon får sova lite längre i morgon.
Tjohejsan hoppsan. Kom precis på en sak. Mina dagar börjar med att jag kör tonårsdöttrarna till bussen. Efter ett tag är det dags för yngsta dottern att åka till skolan. Efter att jag kört henne till skolan brukar jag åka och träna. I morgon ska inte yngsta dottern till skolan. Det betyder att jag måste ha självdiciplin. Massor av den varan. För att klara av att ta mig till gymmet på morgonen. För att inte skjuta på det. Det finns ett annat alternativ. Inte så väldigt lockande. Alls. Att jag tränar direkt efter att jag kört tonårsdöttrarna till bussen. Att jag börjar träna kvart över sju. På morgonen. Så får det nog bli. Jo, så blir det!    

1 kommentar:

  1. Det AR muskler, aven om de inte syns (eller kanns). Muskler vager mer an fett. Kop en vag som inte bara visar vikten, utan ocksa vattenhalt och fettprocent sa blir det mycket roligare att vaga sig. Och joda, lederna orkar mer vikt om vikten ar i muskler. Det ar sakert!

    Kram

    SvaraRadera