torsdag 20 januari 2011

Plugg och mirakel

Det ser ut att bli fint väder i dag. Ser ut som det spricker upp. Men det spelar ingen roll. Jag har inte tid att vara ute. I dag heller.

Jag är hemma och läser. Pluggar. Jag vill verkligen lära mig mer i just det här ämnet. Det vill jag. Och det är självvalt. Johodå. Men måste litteraturen vara så tråkig? Den är verkligen toktråkig. Jag får kämpa mig igenom varje sida. Dessutom är bokskrället alldeles ny. Lyxigt kan man tycka. Men det tycker inte jag. Inte nog med att jag får kämpa med texten och innehållet i boken. Jag får kämpa för att hålla den öppen! Den är inte samarbetsvillig på något sätt. Jag ska ha en liten fest när jag läst ut eländet. Ja, det ska jag. Banne mig. Nuäntligenslipperjagdigbokeländefest!

Två mirakel på samma dag. Är det möjligt? Japp. Det är det. Jag har själv upplevt det. Första miraklet inträffa de klockan 8.05 i dag. Jag äntrade crosstrainern då. På morgonen. Det är ett mirakel. Det har aldrig hänt förr. I dag körde jag intervaller på crosstrainern. Ska väl vara själva den om jag inte får träningsvärk nu då. Det känns ju inte som man gjort något om man inte får det. Kan väl få lite ont i alla fall.
Den här gången fick jag vara ensam hela tiden. Kanske är det den tiden man ska träna.

Det andra miraklet då?
   
Hur sjutton är det möjligt? Det är fjärde blomstängeln! Jag fattar verkligen ingenting. Det brukar räcka med en vecka. Sedan ser man tydliga tecken på ond bråd död hos blommorna. Men inte den här. Den bara växer och växer. Och blommar och blommar. Den är inne på femte veckan i min vård. Det är ett mirakel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar