lördag 1 januari 2011

Och vinnaren är....

Nja, det kan jag väl inte bara tala om så där. Det får vi ta senare. Jag har lite annat jag vill ta upp först.


Gott nytt år alla vänner och andra som jag inte känner! Jag hoppas ni hade en trevlig kväll/natt med många skratt. Vi skrattade oss fördärvade redan under middagen. Tonårsdöttrarna hade fixat bordsplaceringar med små uppdrag på. Någon skulle prata väldigt nasalt, någon skulle lägga ansiktet mot olika underlag titt som tätt, någon skulle pratat i falsett och någon skulle göra något annat tokigt. Alla hade alltså olika hyss för sig. Under hela middagen. Det blev hysteriskt kul. Mannen på berget hade fått en rolig uppmaning som han skötte med bravur. Så fort någon skålade eller pratade dryck vrålade han rakt ut. Ett sånt tokvrål som bara en akut kissnödig kan få fram när han/hon inser att någon hann före in på toaletten. Många vrål blev det!
Pakethazarden var en succé, som vanligt. Vi slogs om paketen och skrattade åt innehållen. Mannen på bergets hustru blev blå i munnen av godiset hon hittade i sitt paket. Riktigt tokblå. Glasögonen jag har på mig på bilden är från ett av paketen. Fina va!? Behöver jag säga att temat för paketen var humor? Tänkte väl det.

Nu är det dags. Dags att avslöja vinnaren. Det har inte varit lätt. Inte alls. Riktigt besvärligt faktiskt. Ett tag var jag halvvägs på väg till affären. Tänkte att jag måste köpa ett paket åt er var. Men så var ju inte reglerna. Det var ju ett paket det handlade om. Ett litet rosa paket. Några motiveringar var fina, några roliga, några gulliga, några annorlunda och några stack ut lite mer än andra. Det slutade med lottdragning. Tragiskt? Ja. Tråkigt? Absolut. Men rättvist. Helt rättvist. Yngsta dottern drog vinnaren. Jag trampade nervöst. Jag trollade fram ett tröstpris. Ja. Jag vet. Det var bara ett paket det handlade om. Men nu blev det inte så. Det blev ett tröstpris. En överraskning till kan man säga. Eller hur!? Det var en överraskningstävling. Det var det. Och därför blev det ett tröstpris. Nästa tävling tror jag det blir fler paket. Det tror jag. Så fler får vinna. Bra va?!
Jaha, hur var det nu då? Är det nu jag ska tala om vem som vann? Tror jag gör det. Nu! Vinnaren är: Ingrid! Grattis och hoppas innehållet glädjer dig. Hur vi löser transporten av paketet? Lite mailkontakt löser nog det problemet.
Så till tröstpriset. Den som vann paketet som inte fanns. Det blev Argbiggan! Grattis till tröstpriset. Frågan är om du fortfarande vill att Humlans mamma ska ha vinsten? Är det så? En helt fantastisk gest måste jag säga. Humlemamman hoppar säker grodhopp i ren förtjusning över att äntligen ha fått vinna något. Men har hon verkligen vunnit? Hahahaha. Jag tror inte det. Men det verkar som hon blir tilldelad ett paket i alla fall. Tack vare en väldigt vänlig människa.

3 kommentarer:

  1. Jajjemops, jag vill absolut att priset hamnar hos Humlans mamma! Jag snubblade over henne genom din blogg. Laste hennes egen blogg. Och trots att det alltid ar skillnad pa olika minns jag hur det var. Hur vi hade det. Da en gang nar barnen var sma och livet var sa valdigt annorlunda mot for hur det ar nu. Jag tycker hon fortjanar ett pris. Aven om det bara ar ett trostpris. Aven om det egentligen inte var hon som vann. So what? Ibland ar det sa innerligt skont att veta att man inte ar ensam. Kram och Gott Nytt Ar till er Alla - hundar, ungar, Humlor, Humlemammor, korpbloggare och andra. Och storst kram till dig Eva, min van och vishetsbevarare genom is och eld. Josses vilket liv vi haft! Och vilket liv vi fortfarande har att se fram emot! =)))

    SvaraRadera
  2. Jag vidareförmedlar det glada budskapet till Humlans mamma!
    Att vi haft ett liv ja! Om!! Vi blir nog dom där som sladdar in på tvären i kistan. Med ett leende på läpparna och ett ***rufs i håret nynnandes på någon rockig låt.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad roligt!
    Och nu funkade din "bloggintresserade" också så nu kunde jag lägga din blogg till mina favoriter. Det gick inte sist.
    :)

    Känner igen klyverierna när man får många bra svar i tävlingen. Har också varit på väg att ordna fler vinster.
    <3

    SvaraRadera