tisdag 25 januari 2011

Mirakel och Barbamamma

Mitt mirakel blommar med fyra blommor. Men nog ser det ut som det skulle kunna komma två blommor till. Eller?


I dag har jag en träningsfri dag. Det är inte ett dugg skönt faktiskt. Mest bara stressande. Och allra helst när jag känner mig så uppblåst som jag gör nu. Snudd på sprickfärdig. På fullaste allvar. Sprickfärdig! Böjer jag mig framåt tappar jag andan. Får liksom inte plats med lungorna. Magen växer i färdriktningen typ. Känns det som. Benen pressar byxtyget åt alla håll. Det är nästan så jag med blotta ögat kan se hur låren sväller. I morgon bitti när jag vaknar har nog kroppen antagit en form av Barbapappa. Eller rättare sagt Barbamamma.


Vete katten hur man ska klara av att köra bil med en sådan kropp. Men söt är hon i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar