måndag 17 januari 2011

Ledig dag

Nog är det märkligt. Att det ser som kallast ut när det är nästan noll grader. Ute alltså. Stugväggen ser svinkall ut. Fönstret ser rent oinbjudande ut. Ändå är det bara -1,5 grader.  


Jag promenerade ingenting på förmiddagen. Av princip går jag inte i regn. När det är vinter. Det har en förmåga att bli så halt. Tant är inte purung så det börjar bli dags att vara rädd om lårbenshals och andra vitala delar. Det är så lätt hänt. Du vet. Plötsligt händer det!

Jag tog mig en funderare på hur jag ska få ner istappskolonin från taket istället. Jag kom inte fram till just någonting. Det är för högt. Finns inte en chans att jag når. Inte ens med spade eller sop. Att balansera på stege är inte ett alternativ. Då får istapparna hellre smälta bort av sig själv tids nog.

Så, vad har jag lyckats göra i dag då? Och då har ändå bara halva dagen gått. Kört ungdomar till skolbussen. Kört yngsta dottern till skolan. Handlat. Tvättat. Eldat. Läst. Viktig text. Inte bara blogg och fejjantext alltså. Beställt tid för synundersökning av tant samt tid för linsutprovning för ena tonårsdottern. Och sist men inte minst. Ring och efterlyst de utlovade men uteblivna telefonerna jag skulle få eftersom jag "omtecknade" mitt mobilabonnemang hos samma leverantör. Så på det stora hela har jag varit ganska duktig. Jo. Jag har ju bäddat sängen och börjat förbereda middagen också. Och plockat ur och i diskmaskinen. Och handdiskat det som inte fick plats i maskinen. För att inte gjort ett enda dugg har jag gjort en hel del.

Kanske bryter jag det jag hade bestämt mig för också. Om maken tänker träna. Då hakar jag nog på. Det tror jag.

1 kommentar:

  1. Håller med Argbiggan. På tredje dagen händer det.

    SvaraRadera