onsdag 8 december 2010

Onsdagsmys

Vi har infört en ny rutin i vår familj. Onsdagsmys. Det är bra mycket mysigare än föregångaren fredagsmys. Antar att det kan kallas för vardagslyx.
Vi åt inbakad fläskfilé, klyftpotatis och smörfrästa grönsaker. Jösses så gott det var. Och mysigt. Naturligtvis. Trots all mat satte kvällssuget in. Tur jag köpte lite nödutrustning när jag handlade sist.


Vackert uppdukat blev det också. Eller? Kanske inte lika fint som det brukar bli i alla dessa matlagningsprogram. Men det var GOTT!

Stökade undan shoppingturen till en stad inte helt nära oss i ett huj. Det var nästan så jag småjoggade mellan affärerna.
Jag börjar få lite problem med stora köpcenter. Det är hur mycket folk som helst och de flesta har både jäkt och stress som ständiga följeslagare. Tackar vet jag Ica här hemma. De få gånger man har fler än två framför sig i kön är det "hur mycket folk som helst" på affären.
Det finns ett ganska stort företag här på byn. Ja, jag vet att det finns fler men det är på just det här företaget som alla arbetstagarna slutar samma tid. Klockan 16. Då ska man inte åka till affären. Om man inte vill trängas. Med alla 10-15 personer som är där då. Men det kan vara ganska trevligt också. Man träffar bekanta och pratar en stund. En sorts landsortsmingel. Mitt i veckan liksom.  

Jo. Det är dags för en liten uppdatering gällande elektrikern. Du vet han som lyst med sin frånvaro i nästan två veckor. Han som utsatte oss för en svart advent. Just han kom faktiskt hit i morse. Öppnade elskåpet, vippade på en brytare och vips var timern man inte kan leva utan vid liv igen. Någon hade vippat ner just den brytaren. Denna någon är faktiskt oskyldig. Det är elektrikern man ska hålla ansvarig för det tilltaget. När han skrev listan på vilken brytare som styr vad här i huset skrev han lite fel. Så när någon tittade in i elskåpet och skulle pimpa just den listan gick det som det gick. Vi fick fira både första och andra advent i mörker. Men nu jäklarns lyser julstjärnorna i fönstren. Någon är oskyldig och elektrikern är skyldig. Men nu ska jag inte kasta skit på han. Trots allt var det ju han som vippade brytaren rätt så fönsterbelysningen fungerar igen.

Varde ljus. Glöm för guds skull inte bort att släcka de levande ljus du tänt.  

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Ja,nu har jag suttit och läst, fnissat, läst, skrattat osv. Du har då förmågan att få de mest jobbiga stunderna (tänker då på sonens hemresa till Svea-rike) att låta lite... roande. Hur som helst... stackars mamman!!! Hälsa alla i adventsljusens vackra belysning...;)Kram från Bubblan

    SvaraRadera
  2. Ååå, Bubblan, du är då rakt underbar! Tack för snälla kommentarer. Vad duktig du är som varit in och läst. Jo, hemresan var inte att leka med. Det kan mina arbetskamrater intyga. Först lite lätt röd i ansiktet sedan ganska röd för att slutligen bli nästan vit. Det nervösa tjatet tänker jag inte återberätta.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag fick ditt namna från Evalena Styf och skulle vilja ha kontakt med dig. Kan inte du mejla mig på jessikadevert@hotmail.com så kan jag berätta?

    Hälsningar
    Jessika Devert

    SvaraRadera