fredag 10 december 2010

Jul, hjul och djur

Vi har en rullgardin som gardin i köket. För att jag inte kunde bestämma mig för vilken typ av gardin jag ville ha där. Men rullgardinen är bra. Jättebra. Och den fyller sin funktion. Den är ganska fin också. Men tråkig till jul. Toktråkig.
I fjol till jul klippte jag ut små hjärtan i röd filt. Fiffig som jag var klippte jag ut dubbelt så många som jag behövde. Det gjorde att jag kunde sätta upp dom med magneter. Ingen nål eller tråd behövdes. Vips sitter dom uppe. Vips är dom nere.

Natten som var tänkte jag fixa lite julstämning i köket. Det gick väl så där.


Så här ser rullgardinen ut "till vardags".


Så här ser den ut när jag satt upp mina fyndiga hjärtan. Att få till någon sorts symmetri är inte min starka sida. Men jag ser direkt när det inte är det.  



Så här blir det när jag får ett bryt. När symmetri lyser med sin frånvaro.


Så här fick det bli. En petig kanske inte tycker det blev speciellt symmetriskt. Men det fick bli så. Snart är ändå julen över och hjärtarna ska ner igen.

Jag åkte till jobbet idag. Som vanligt. Men det var inte som vanligt på sidan av vägen. Någon hade missat en liten detalj. Att det springer djur över vägen ibland.


Rådjuret dog. Knall och fall kan man tro. Bilen dog också. Förmodligen lika knall och fall som rådjuret. Dom är inte stor. Inte alls. Bakdäcken på en Audi alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar