onsdag 8 december 2010

Julstädning på hög nivå

Lite barnarbete har aldrig skadat. Eller? Nu går väl just "barn" bort då det är myndige sonen som arbetar. Men han är mitt barn. Oavsett ålder! 
Det är praktiskt med en lång unge. När man ska torka av takfläktar. Väldigt praktiskt när jag själv knappt når över bordskanten och vi har 2.80 i takhöjd. Jo, det är praktiskt annars också. Ibland.


Sitter och gruvar mig för dagens shoppingresa. Det är kallt. Det kommer vara svinmycket folk. Jag kommer bränna pengar. Mycket pengar. Som vanligt. Jag har sällskap på vägen dit av myndige sonen. På vägen hem kommer bilen vara tom. Myndige sonen stannar i en stad inte helt nära oss. Snart är han i ett annat land igen. Konstigt hur det blev. Han i ett annat land. Kul för honom naturligtvis. Men för mig då.....
Jag planerar att åka och hälsa på honom till våren. Tänkte ta med mig tonårsdöttrarna. Som då är myndiga döttrar. Jäklar, vad gammal jag börjar bli. Eller är det så att barnen börjar komma ikapp mig? Så är det. Helt klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar