söndag 19 december 2010

Lite tidig julklapp


...sa maken! Eller kanske inte Älgeva direkt men god jul. Så nu vet alla vart jag är när jag inte uppdaterar bloggen. På skotern! Jäklar vad rolig den var att köra. Swisch, swosch och brrruuummmm!
Jag och ena tonårsdottern åkte på en liten tur i dag. Titta vad vi hittade!


Mitt ute i skogen stod den. Färdig att ta in liksom. Men vi lät den stå. Kanske kan den glädja någon annan skoteråkare. Eller hundpromenerare för den delen. Det är många hundägare som använder sig av skoterspåren. En och annan skidåkare kan man också hitta där.

Helgen har gått fort. Väldigt fort. Jag hade tänkt besöka kyrkan i dag för att lyssna på lite skönsång. Missade det med typ två timmar. Det var säkert helt underbart bra. Det tror jag. Bara för jag missade det.

I fredags åt jag mitt första julbord. På precis samma dumma sätt som alla andra år. För fort och för mycket. Tänk att man måste äta som man inte sett mat på flera år. Sedan äter man som en svulten Robinsondeltagare. Kastar i sig lite av allt på så kort tid som möjligt. Fasen, man är ju mätt i flera dagar.
Det myntades ett nytt begrepp under kvällen "mandarin på chili". Det finns en som vet precis vad jag menar. Hon har också en blogg. Men hon verkar lite feg av sig. Inte ett ord har skrivits om "mandarin på chili". Eller så har hon inte hämtat sig än!

Med bara fem dagar till julafton börjar det bli lite bråttom. Tyckte jag hade allt under kontroll men nu verkar ingenting klart. Adventsbelysningen utomhus lyser med sin frånvaro. Julmaten är inte inhandlad. Ingen julgran är hemtagen. Det fattas en och annan julklapp. Julgodis, vad är det? Sen var det ju det här med snälla barn. Men det spelar ingen roll. Om en vecka sitter vi som två urkramade trasor, jag och maken. Pustar ut och konstaterar att det gick vägen även detta år.
Vi ska prova på något nytt. Att vara många släktingar på samma plats samtidigt. Fast så märkvärdigt är det ändå inte. Det är bara bror med familj som tillkommer. Vanligtvis firar dom jul i den lite större staden inte helt nära oss. I år ska dom vara här. Kul!

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar