fredag 24 december 2010

God Jul!

Julefriden lägger sig sakta över vårt hus. Endast tomten... Nej, riktigt så är det ju inte. Endast jag är vaken ska det ju vara. Resten av familjen sover sött nu. Jag däremot. Jag har inte riktigt kommit över chocken. För jag fick en chock. Tro mig.
Maken och ena tonårsdottern åkte till en ganska stor stad inte helt nära oss mitt på dagen. Jag och de andra två döttrarna julstökade vidare. I lugn och ro. Eller ett visst stressmoment fanns det hängandes över oss hela tiden. Temperaturen ute. När termometern konstant vägrade visa annat än -30 och lite till. Vet inte hur många gånger jag har tittat på denna termometer i dag. Evigt hoppandes på lite lägre temperatur. Jag har ju en skoter som står och väntar på att få komma ut en sväng. Men icke. Som värst stod det -33,1. Det är kallt. Svinkallt! Och myggfritt. Garanterat.
Mitt i detta kom maken och ena tonårsdottern hem. "God jul" sa maken "från mig och barnen" och räckte mig en knippa nycklar. Jag fattade verkligen ingenting. Men mannen i mitt liv hade alltså på fullt allvar bytt bil åt mig. Bara så där! Så jag har en ny bil nu. Ja, alltså inte en splitter ny men ändå. En ny bil! JÄVLAR så glad jag blev!! Så, som sagt, chocken har inte riktigt gått över än. Jag vill bara ut och köra. Nu. Tjolahopp tjolahej liksom. Julfirandet får nog starta utan mig. Jag kommer nog ha annat för mig. Kan man tro. Det kanske blir så att jag åker och möter de som ska komma hit. Så de får lite resesällskap. Det vore nog snällt.

Nu tänker jag i vilket fall som helst ägna några dagar åt familjen, bilen, skotern och chokladaskarna. Jag hoppas att resten av er får en lugn och trevlig julhelg så hörs vi när chocken har lagt sig. 

3 kommentarer:

  1. Så det var på riktigt?

    SvaraRadera
  2. Japp!! Men du, tittade precis på klockslaget. Jäklarns vad du var uppe sent. Bra jobbat! Julkram till dig

    SvaraRadera
  3. hej jätte fin blogg du har! nu tänkte jag fråga dig om du vill göra mig en tjänst.. Vill du rösta på min bild i denna foto tävling-> http://fototavling.idg.se/pc-for-alla/vintertavling/hungrig-fagel ? Det skulle betyda enormt mycket för mig. Som tack lägger jag självklart till dig på bloglovin :) Kommentera min blogg ( http://jennyplenny.blogg.se ) att du har röstat så lägger jag genast till dig på bloglovin. Hej så länge <3

    SvaraRadera