söndag 14 november 2010

Tissel, tassel och lite Petter

Vi har haft påhälsningar i helgen. Av flera stycken. Vi har sett spåren efter dom. Spår efter att de smygit omkring utanför vårt hus.


I går kväll såg jag dom allt. Smygandes i buskarna mellan oss och grannarna. 5-6 råddjur. Vrålade åt ena tonårsdottern att hon skulle springa ut med kameran. Vet inte varför jag skulle ha ut henne. Hade lika gärna kunnat kuta själv men tänk om. Om det skulle ha dykt upp en älg i råddjursflocken. Det har säkert hänt någon gång någonstans. Det tror jag. Säkert. Vågade inte chansa. Så jag skickade ut ena tonårsdottern. Om det blev några kort på djuren? Icke!

Äsch har tuggat på sig själv. Igen. Det är så tröttsamt. Ingen vet varför. Men alla ser att hon gjort det. Hon som precis läkt ihop. Nu har hon ett fult sår på ena bakbenet. Igen. Har hotat med tratt. Hon bryr sig inte nämnvärt. Alls. Nu har jag inte hjärta att sätta på henne en tratt i första taget. Det fick bli en strumpa. Med Ior på. 


Låter hon inte bli sitt bakben nu blir det tratt. Helt säkert! Alla kommer lida av det. En ganska stor hund som irrar runt med en gigantisk tratt på huvudet. Kan inte bli annat än problem. Hon kommer med all säkerhet riva ner allt hon kommer i närheten av. Ja, allt annat också för den delen. Så. Må strumpan vara grejen som löser problemet.

Såg "Så mycket bättre" i lördags. Jag har helt klart fått en ny idol. Säger bara Petter. Vilken kille! Han kan han. Ska helt klart köpa skivan som kommer ut i början av december. Skivan med låtarna från programmet. Sen ska jag lära mig rappa. ÄlgEva - den rappande tanten!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar