fredag 26 november 2010

Just nu är jag INTE glad! Alls.

#¤*#&%¤# gånger 10!! Var det någon som på fullaste allvar trodde att elektrikern skulle komma hit i dag? Nähä, förstod det. Jag hoppades. Nu säger jag SKIT!! Det blir en svart advent här.
Makens lösning på problemet var enkel. Köp ett gäng billiga adventsljusstakar. Billiga adventsljusstakar? Alltså vilka som helst. Som om. Kommer aldrig på frågan. Aldrig! Då är jag hellre utan. Han förstod inte ens vad problemet var. Undrade vad det var för speciellt med just den här söndagen. Men hallå!! Det är typ den mest magiska dagen på hela året. Förutom julafton. Ju. Men nu är det alltså så. Vi får fira första advent utan stjärnor. Förbannadejävlahelvetessatanselektikerfaan!! Så där. Det var skönt att få det ur systemet. Men inte lyser det mer i fönstren för det inte. Inte, inte!

Helgen ligger precis framför mina fötter. Möjligheterna är oändliga. Tid finns för upptåg. Men glädjen är borta. Även lusten att faktiskt utföra något som helst nyttigt. Ja, roligt med för den delen. Vill helst bara stoppa huvudet under kudden och sova bort helgen. Ja, jag vet. Men jag vill grotta ner mig i adventseländet. Ett tag. Efter det kan jag kanske skratta och le igen. Kanske. Jag lovar inget bestämt. Än.

Vet faktiskt inte vad som är värst. Att jag lät elektrikern lura på mig en timer som tydligen inte var så bra som han sa eller att den faktiskt inte fungerar. Jag tycker att livslängden på en timer borde vara mer än 18 månader. Så det så. Men med det flyt jag verkar vara inne i nu så har väl garantin gått ut och en ny timer kostar säkert minst trehundrasjuttioelvatusenkronor. Och som om inte det var nog ska väl elektrikern ha etthundrafemtiotolvtusenkronor för att byta ut den.

Jo, jag vet att det blev ett väldigt dystert inlägg i dag. Men det finns ju en fullgod anledning. Tycker jag. Det är ju faktiskt kolsvart här! Försök muntra upp mig om du kan. Jag utmanar dig!

3 kommentarer:

  1. Tänker inte ens prova.Du kan ju prova att tindra med ögonen. Det kan ge en gnutta ljus om du har tur.

    SvaraRadera
  2. Vi drar på fiske snart och glömmer julbestyren en stund :)

    SvaraRadera