torsdag 4 november 2010

Äsch!

Äsch är, som de flesta av er redan vet, av rasen schäfer. Personligen tycker jag schäfer är en helt underbar ras. En ras som står ut med det mesta. Som tycker om att jobba och bli utsatt för olika utmaningar. En ras som är sin familj trogen. Som älskar att gosa och bli klappad. Som står ut med barns klapp och kel. En perfekt familjehund med andra ord.



Hon skulle aldrig göra någon illa. Jag lovar! När du möter henne ute - lös och jag ropar "hon är inte farlig" kan du lita på mig. Säkert. Kan dock förstå de som är hundrädda. Förmodligen är det som bilden ovan de ser lösa hundar. Om sanningen ska fram. Du behöver inte vara rädd att möta min hund lös ute. Hon går i koppel. För att inte skrämma hundrädda. För att inte dra iväg efter katter. För att jag tycker hundar ska gå kopplade där man kan möta någon. Javisst, man kan ha sin hund lös om man har totalt kontroll på den. Men den hundrädda som du möter vet inte om du har total kontroll eller inte.
Men som sagt. Äsch är världens snällaste hund. Jag lovar!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar