onsdag 6 oktober 2010

Kvällen innan dagen efter

Ibland har man tur. Mer tur än man har andra dagar. Ena tonårsdottern ska få sin fot röntgad. På en hälsocentral ganska nära oss. Hon har väntat på en tid ganska länge. Nu har hon fått den. I morgon ska det röntgas. Det är ju bra. Ännu bättre blir det om man vet en annan sak. Återbesöket för undersökning av hennes blåsljud på hjärtat samt den envisa huvudvärken ska också ske i morgon. På ett sjukhus 12 mil från oss. Visst är det bra!? Jo, det är faktiskt bra. Den ena tiden är på förmiddagen och den andra på eftermiddagen! Chefen är glad, jätteglad. Jag blir bara borta en dag. Hur ofta har man sådan tur? Typ aldrig. Trodde jag tills nu i alla fall. Ingen mening att köpa en lott. Turen är liksom redan förbrukad.
Efter morgondagen hoppas jag alla dessa läkarbesök och undersökningar är över för den här hösten. Tycker inte jag gjort annat än tagit ledigt från jobbet. Jo, det har jag visst. Både yngsta dottern och jag har varit sjuk. Det innebar också en sorts frånvaro. Tycker det är på tiden att jag jobbar en hel vecka. Även om jag inte tycker jag har världens bästa jobb. Även om jag inte trivs. Jag trivs ännu mindre med att inte närvara. Och att inte göra det jag borde/förväntas göra.

I morgon ska jag ta bort stygnen på den opererade tonårsdottern. Spännande att se hur ärret blev. Ja, jag vet, det tar ett år innan det är riktigt läkt. Innan man kan säga hur det kommer se ut. Det skiter jag i. Jag är nyfiken. Jag vill se hur min unge ser ut utan sin prick. Jag har aldrig sett det. Hon är född med den. Det känns lite konstigt. Väldigt konstigt faktiskt.

Jag fick ett telefonsamtal i går. Frågan var enkel. "Kan du ställa upp på lördag? Jag skulle behöva dig. Jag har inte fått klart från alla men de jag frågat tycker att det är en kanonidé. Kan du det?" Vad jag svarade? Jodå, jag sa "ja" - till slut. Vad jag ska göra? Haha, inte trodde du väl jag skulle avslöja det nu? Det gör jag inte. Då förstör jag ju en ganska bra cliff hanger.

Måste bara berätta en sak till innan jag tackar för mig i dag. När jag skrivit klart inlägget brukar jag göra en stavningskoll. Jag trycker på en ikon och vips lyser de felstavade orden gult. Ibland blir det lite fel. Alltså inte lite stavfel. Stavningskollen brukar ta semester och glömma sätta in en vikarie. Så var det nu. Definitivt! Den gulmarkerade ordet "röntgad. Det var inte felstavat men jag högerklickade för att se vilka alternativ det fanns. Det enda ord som fanns var "bondgård"!?         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar