lördag 16 oktober 2010

Kallt!

Vips, vaps kom kylan. Bara så där! Nja, det är kanske lite överdrivet och inte helt sant men ändå. Kylan kom. Jag har pratat om denna kyla. Att jag skulle slippa putsa fönstren. Missade en liten detalj. Vi hade inte gjort höst/vinter ute än. Tydligen. Vattenslangen har tydligen stått och droppat. Den droppar inget mer nu!


Som om det inte räckte med kylan. Det kom några försiktiga snöflingor också. Kylan till trots försvann de nästan innan de nådde marken. Men i ärlighetens namn. Jag ser fram mot vintern. Skoter, pimpelfiske och mysiga dagar vid öppen eld. Men inte riktigt än.


Maken och ena tonårsdottern fick ett frispel här i kväll. Nu jäklar skulle det busas med Äsch. Och dom busade. Som bara den! Det var snudd på att vi övriga fick hålla i inredningen. Resultatet blev några blåmärken på maken och en sönderbiten tröja. Trion hade superkul. Kan man lära sig något av detta? Ta en tröja du inte är rädd om kanske? Eller så försöker man inte springa ifrån Äsch. Det fungerar inte speciellt bra. Men trots makens trasiga tröja gick det bra. Hon är duktig på att leka med rätt styrka i käften kan man säga!


Ååå, vad ni är duktiga! Ni har passerat 2000 besökare. Inte direkt något världsrekord men ändå. 2000 gånger har några slösat sin tid på att läsa mina ord. Tack!!

I morgon blir det fönsterputsning. Jag tänker inte bli tvungen att använda T-röd. Det tänker jag inte. Hör du det Anita?! Någon måtta på eländet får det allt vara!
Efter fönstren blir det trav för hela slanten. Vi är ett mindre gäng här i byn som spelar tillsammans. Nu är det dags för lite umgänge oss travvänner emellan. Det blir snacks, dryck och massor av trav. I bästa fall springer de rätta hästarna i mål först. Då får vi en anledning att fira på kvällen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar