tisdag 26 oktober 2010

Jomenserruatt.....

....jag har fullt upp nu. Vad är det man brukar säga? Jo, har man inget att göra så skaffar man sig. Det har jag gjort.


Sockan längst till vänster hör till ett högst omaka par jag håller på att sticka. Vet inte riktigt hur jag tänkte men sockarna blir inte likadana. Man skulle kunna tro att de inte hör ihop. Faktiskt.
Sockan i mitten. Eller det är inte riktigt en socka än. Mer början på ett skaft. Hur som helst. Det ska bli ett par till maken. Så småning om.
Ringen längst till höger ska bli en halsdukskrage. En som man kan dra upp över huvudet och ha som kombinerad halsduk och mössa. Tror jag. Lovar inget bestämt vad gäller den skapelsen. Kan lika bra bli en polokrage till en ko som ingenting. Vi får se. 

Mor kommer till oss på fredag för att spendera helgen här. Kvalitetsumgänge brukar sådant kallas. Trångboddhet kan man också säga. Men hon är alltid välkommen hit kära mor. Speciellt nu. Jag ringde henne nu i kväll och skickade efter lite mer garn. Garn till mer raggisar. Här ska det stickas dygnet runt. 
Jodå, grabbarna som har den vita jackan med konstig knäppning kommer nog hit snart. Väldigt snart. När dom kommer blir jag nog borta ett tag. Ett bra tag. Då vill jag ha en limpa med en inbakad fil i. Bara så du vet.  

1 kommentar:

  1. Grabbar? Konstig knäppning? Har en känsla av att du stickat för mycket nu.

    SvaraRadera