torsdag 7 oktober 2010

Höst!


Hösten är en underbar årstid. När solen skiner och himlen är blå. Annars är hösten mest mörk, kall, regnig och blåsig. I dag var det alla höstväder. Först regnade och blåste det. Sen var det mest bara mulet. Till slut blev himlen blå och solen värmde underbart!  


Vi bor väldigt vackert! Man ser det när man stannar upp i vardagen.
Att köra bil längs Indalsälven kan vara en alldeles underbar upplevelse. Speciellt en klar och fin höstkväll, precis innan solen gått ner



Att sitta vid vattnet är balsam för själen. Tycker jag i alla fall. I kväll behövde jag landa en stund. Landa i livet. Har ett stort behov av att vråla TJOHO! Men det tänker jag inte göra. Jag väntar med det till jag vet att det blir verklighet av det som blev sagt i dag. Blir det som det är sagt ska jag börja jobba några dagar i veckan på min gamla arbetsplats. Det ska alltså få bli roligt att åka till jobbet igen. Jag vill verkligen vråla TJOHO! Men jag gör det inte. Inte i dag. Men sedan. Då jäklar får ni hålla för öronen!

1 kommentar: