lördag 2 oktober 2010

Det är aldrig försent....

....att lära sig något nytt. Det är sant. Jag har precis lärt mig något nytt. Man ska alltid läsa på etiketten som sitter runt garnet. Innan man slänger in det man precis stickat i tvättmaskinen. Alltid! Om man inte är gammal och vis. Jag är visserligen inte ung men inte helt gammal heller. Vis vill jag nog inte påstå att jag är. Definitivt inte när det gäller garner och vad de tål. När det gäller det är jag rent korkad. Faktiskt! Jag hann nästan glädjas åt de nystickade raggsockar till ena tonårsdottern innan jag stoppade in dom i tvättmaskinen. Nu kan man med all rätt undra varför jag skulle tvätta dom på en gång. De blev lite olika slappa i sitt utförande kan man säga. Jag tänkte att en tvätt skulle fixa det. Dom är inte slappa längre. Inte alls faktiskt. Dom är mer kompakta nu. Känns ungefär som dom skulle vara tovade. Står liksom av sig själv. Ja, det var ullgarn. Tydligen.

Tror de fungerar bäst som tofflor nu. Tofflor med skaft. Ena tonårsdottern vill inte ha dom längre. Skyllde på mig. Jag fattar ingenting. Först var de för sladdriga och nu är de för kompakta. När är hon nöjd? Hon sa att man måste börja ta på dom en halvtimme innan man skulle ut. Så trånga blev dom. För henne. För en med lite mindre fötter värmer dom nog bra. För husfridens skull, ja, även för min skull, har jag börjat sticka ett nytt par. Ena sockan är klar. Blev ena tonårsdottern nöjd? Nej. Nu är den för tajt. Där fick jag för att jag slitit med att inte få den för sladdrig. Men den är inte kompakt. Bara välstickad. Om du frågar mig. Och ja, jag har läst på etiketten den här gången.

1 kommentar:

  1. Måste säga att dom påminner om två stekspadar.........hihihi.

    SvaraRadera