måndag 6 september 2010

Yngsta dottern och myndige sonen

Yngsta dottern klarade av hela dagen utan att bli allvarligt sjuk! Ända tills det blev sängdax. Då blev det lite knorrande om en ond hals. Hon är rolig yngsta dottern. Hennes rum ligger på övervåningen så när hon lagts sig skickar hon sms när hon vill något. Det vill hon mest varje kväll. I kväll lät det så här;

Yngsta dottern: "Kan du komma med halstableter?"

Jag: "Du har ju borstat tänderna."

Yngsta dottern: "Det är ju mint och tandkräm är av mint."

Hon är lustig den lilla skitungen.

Jag: "Kul du. Sov gott, älskar dig."

Yngsta dottern: "Men jag och min hals då?"

Det är tur hon inte ser ansiktsuttrycken via sms. "Jag och min hals", hur gulligt var inte det då!?

Jag: "Halstabletter i morgon."

Yngsta dottern: "Jag kommer aldrig såmna."

Jag: "Vila då."

Tror hon gav upp där. Tycker säkert hon har den mest känslokalla mamman på jorden. Men om jag gett med mig och steppat upp till henne har jag med all sannolikhet fått steppa upp igen efter 30 minuter med ett glas vatten. Halstabletter är starka grejjor som kräver vatten.

Myndige sonens lista har fyllts på. Eller jag hade glömt en sak. Jag som aldrig glömmer något, host, host. Men jag är ganska osäker på om jag fixar den här saken. Han vill att jag köper med en Carlsbergsgrön slips. Vart sjutton finns det en sån? Finns det verkligen slipsar med den färgen? Å, å, å, å, myndige sonen har fixat en utflykt tills vi kommer. Eller utflykt. Det är en busstur ut i den Irländska naturen. Jag längtar! Han la till ett litet "ps" i slutet, "ta med allväderskläder" och "bussen går oavsett väder". Tur maken la till lite extra vikt på vårt bagage.
I morgon ska jag prova att checka in oss via nätet. Önska mig lycka till eller håll tummarna.

4 kommentarer:

  1. Kan det vara buss med bara en hästkraft?

    SvaraRadera
  2. Tex slipsen Gomez hos http://www.tieroom.se/slipsar/gron kommer ganska nära carlsbergsgrönt.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset Christian! Men borde inte Irland vimla av gröna slipsar? Eller tänker jag på fel land nu? St Patricks day?

    SvaraRadera
  4. Kollegan: Verkar svårt att hitta en hästkraft... Snyft!

    SvaraRadera