tisdag 7 september 2010

WOW!!

Funkar den här är det helt otroligt! Nyfiken? Kolla här! Tack och lov för alla dessa uppfinnarJockar. Jag kan inte annat än hålla alla tummar och tår jag har.

Ett annat wow, dock betydligt mindre, är att jag har "påtat" i trädgården. Tack vare kollegans goda minne. Jag nämnde för x antal år sedan för henne att jag ville plantera en häck mot vägen. Yrade något om att det måste vara en snabbväxande häck. Vips pratade vi pil. Ja, alltså inte en som man skjuter iväg med båge utan en växt. Kollegan hade pil växande hemma så det skulle inte vara några problem att få lite skott. Men från prat till handling kan steget vara enormt för mig ibland. Det var det den gången. Det steget var så stort att jag aldrig tog det. Men jag har en klok kollega. I år ringde hon helt sonika och talade om att "nu finns det pilskott att hämta". Dum gör ju som dum säger. I dag hämtade jag skotten. Det vara bara det att de var tvungna att hamna i backen nu. Inte sedan. Inte när jag fick lust att göra det. Utan nu! Därav mitt "påtande" i trädgården. Det var inte ett plötsligt påkommet intresse för trädgårdsskötsel som vaknat. Nej då. Långt därifrån. Och för att göra plågan kortare och lite trevligare anlitades ena tonårsdottern. Vi snittade och pillade ner skotten i jorden. Sedan kallades nästa tonårsdotter ut för att hjälpa till med vattenlangningen. Naturligtvis räckte inte trädgårdsslangen. Nu hoppas jag bara att han där uppe gör sitt och väcker liv i pilskotten. Ser till att vårt jobb lönade sig liksom. Ska bli spännande att se hur det ser ut när vi kommer hem från helgens resa. Om vi säger så här. Jag skulle inte bli förvånad om de ligger som några hoptorkade före detta pilskott på marken. Men eftersom hoppet är det sista som överger en....

Nu ska jag ta reda på lite tvätt och titta igenom mina listor en gång till innan det är dags att hoppa i säng och sova sig i form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar