torsdag 16 september 2010

Livet i 150 knyck

I dag har jag haft en släng av överaktivitet. Det måste jag ha haft. Annars skulle jag aldrig ha pallat jobb i 8 timmar och en snabbsväng förbi hemmet för att hämta upp tonårsdöttrarna och pojkvännen för vidare transport till en stad inte helt nära oss. Väl där åt vi middag på stående fot, nästan i alla fall. Detta för att hinna med en matshoppingtur innan bion. Allt inom loppet av två och en halv timme! Filmen då? Den var rolig och underhållande.

Murarna kom i dag. De lider nog också av lite överaktivitet. Nästan allt trasigt på fasaden är lagat och ena husgaveln ska målas i morgon! Ska bli spännande att se huset helt och i en annan färg. Förvirrad som jag är tror jag väl att jag har hamnat fel kommande dagar. Vi har bott i ett blekgult hus i över åtta år. Helt plötsligt ska jag förstå och komma i håg att vi numera bor i ett rött hus!

I morgon är det fredag. Tjoho! Myndige sonen åker till Skottland för att fira sin födelsedag. Jag stannar hemma. Förmodligen kommer jag stå ute och titta på huset. Eller så står jag inne och svär över hur jävliga fönstren ser ut. Om man ser att de ser hemska ut när det är mörkt ute så.... Det kanske måste bli lite fönsterputsning i helgen. Skit. De som följt bloggen ett tag vet att jag inte är så förtjust i just fönsterputsning. Kanske kan smhi rädda mig den här gången. Kanske kan det regna hela helgen. För det vet de flesta, man putsar inte fönster när det regnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar